söndag 12 augusti 2012

En fråga om pengar!


Nu börjar mina barn bli stora. tidigare har vi vuxna införskaffat en massa gott till helgen. Men nu känner jag att pengarna börjar rinna i väg lite här och där. Det ska cyklas till affären med kompisar i tid och otid. Dom får får vi? Det är en annan sak att diskutera men just nu funderar jag över detta med veckopeng. Månadspeng tycker jag de är för små för att hantera. Den kommer ta slut direkt då de inte  riktigt förstår hur länge pengen ska räcka. OM vi nu ska införa veckopeng i hushållet vad är rimligt. Mina barn är 8 och snart 10 år. Självklart kommer jag och maken fortfarande stå för fredagsmyset. Men om de nu ska få en peng att själva förvalta på tex lördagsgodis hur mycket ska jag ge dem.
Vad ger ni era barn, veckopeng eller inte?

2 kommentarer:

  1. Amelia 10 får 30 i veckan.
    Vilket jag nu tycker är lite mycket... Svårt.
    Alfons 7 har ännu ingen.

    SvaraRadera
  2. Hej Sandra!
    Engla och Feliz får mellan 20-30 :- i veckan
    Men nu under sommaren har det legat på 20 per dag nästan.
    Med alv var och varannan dag och bad mm...
    Men då brukar vi säga att de inte får köpa godis för 30:- utan måste spara minst 10...
    Svårt det där ! H

    SvaraRadera