onsdag 1 augusti 2012

Så var augusti här...

Och det innebär att min sista månad hemma tillsammans med den här lilla godingen är kommen. Hur ska jag klara att gå och jobba och lämna den här lilla prinsen och bustrollet utan övervakning? Går väl an under tiden maken ska vara hemma med honom men sen. Det är inte klokt att man ska behöva lämna sina små älsklingar till förskola/skola och fritids mestadels av tiden under veckorna. Man vill ju vara med dem själv! Varför kan man inte få välja att vara hemma med dem om man vill. Alla vill ju inte men jag måste säga att jag trivs alldeles utmärkt med hemma livet tillsammans med mina fina barn. Men det gör inget om de går i skolan en liten stund om dagen för att ha två stora barn som tjafsar om allt är inte alltid kul- sommarlovets baksida och bistra sanning eller hur?

Men som sagt augusti har 31 dagar och så följer en helg innan jag ska kasta mig iväg till nya jobbet den 3e. Nu ska jag njuta till max de dagar jag har kvar för snart är "ta-dagen-som-den -kommer" tänket ett minne blott. Dagen då alla tider att passa och måsten att göra infinner sig. Dagen då det blir verklighet i lyxlivet.

Känner liksom lillman mig ganska uttråkad just nu så nu blir det en cykeltur för vår del.

Så tack och hej!



2 kommentarer:

  1. Håller med dig helt och fullt om att det ska bli lite skönt att slippa sommarlovstjafset mellan de stora, man undrar hur de orkar!

    SvaraRadera
  2. Jag håller också med!
    Ett evigt tjafsande tjejerna emellan :-/

    Njut på du sista månaden.

    Kram K

    SvaraRadera