måndag 6 september 2010

Då var man igång igen!

Måndag och arbete. Nu är det slut på vabbandet för denna gång, på onsdag följer maken med dottern tilll skolan och på torsdag är det dags för henne att vara själv. Hoppas att allt ska fungera bra. Idag har vi haft hjälp av min mamma och hon hjälper till imorgon också. Maken börjar 14 och jag slutar runt 16 så hon rycker in ett par timmar i glappet. Hon har ju en liten bit hit kan man säga, 12 mil, så hon kom idag vid 13 och stannar till torsdag. Hon ska passa på att shoppa på onsdag och gå på marknad med en gammal vän på torsdag. Så denna vecka ska lilasyster dela säng med oss. Men hon sover så lungt och fint att man inte ens märker av henne så det blir bara mysigt. Två vuxna ett barn och en hund, kan väl säga att det är fullt i sängen. Lagom tills mamma åker hem ska pappa komma hit och hälsa på. Besöken och övernattningarna duggar tätt när man har ett skadat barn :-)
Just nu ser maken på tv med mamma, jag ligger brevid den sovande lilla dotter och skriver. Kan väl tala om att min lilla hemlighet är avklarad jag har formulerat klart och skickat iväg. Orkade inte fundera till onsdag så ett klick och så var det iväg och ingen återvändå finns. Skönt nu slipper jag lägga energi på detta. Har tagit tillräckligt tankearbete sedan i fredags. Det får bära eller brista. Förmodligen brista, men vad då jag har ju i alla falll försökt?! Berättar mer om detta snrt, lovar!
Ska sova nu, ska bara läsa lite först. Läser "Storlek 37 "av D. Rundberg. Började igår. Har precis avslutat Kajsa Ingemarssons bok "Inte ennklare än så". Gillar verkligen hennes böcker, lättsamma men med en bakomliggande tanke liksom. Känner att de är verkliga på något sätt. De kunde handla om mig. Har någon läs hennes senaste bok? Är sugen på den. Har gillat alla hennes böcker med undantag av "Den ryske lille vännen." Den boken har jag bara börjat på, tyckte inte alls om den , var inte alls som de andra. Nej nu får det vara färdig svammlat annars vet man aldrig vart detta inlägg tar vägen eller slutar...

Natti natti hörs imorgon!

6 kommentarer:

  1. kul med besök :) jag har inte läst ngn av hennes böcker.
    sov gott!

    SvaraRadera
  2. Nej, inte läst!

    Vilken tur att din mamma rycker in och hjälper till!

    SvaraRadera
  3. Härligt när man kan få hjälp!
    Jag läser också Storlek 37 just nu. Hinner inte att läsa så ofta som jag vill bara, så det tar en stund innan jag har tagit mig igenom en hel bok :)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag har faktiskt inte läst någon av hennes böcker. Kanske skulle ta och göra det?! Vilken ska jag börja med tycker du?

    SvaraRadera
  5. Vaddå brista! Du eller ingen vännen =) Ser fram emot lördag! Kram

    SvaraRadera
  6. Små citroner gula är bra!! Jag gillade inte heller Den ryska vännen, så sjukt tråkig, pallade bara några sidor in i boken sen kunde jag inte läsa mer ur den!

    Jane moore är bra med..

    SvaraRadera