torsdag 16 september 2010

Finns i alla fall en som är nöjd...

...och det är Tindra. Hon gillar verkligen gips, det gör inte vi andra...
Idag var det dags för återbesöket, och ack så rätt jag fick.Benet var inte alls redo att gipsas av. Fick dock ett mycket mer behändigt gips som slutar precis under knät. Rött denna gång.
Läkaren såg nästan ingen skillnad då det gällde läkningen så MINST två veckor till.
Den förra läkaren var ju övertygad om att gipset skulle av idag...Han sa även, för två veckor sedan, att det var helt ok att belasta och idag var det absolut förbjudet igen. Fösta läkaren sa gips 4-12 veckor, andra max 3 och nu blir det minst 5 veckor i alla fall.
Funderar starkt på att skola om mig til ortoped...

Veckan rullar på i 180! Hade en mycket givande dag igår där jag tillsammans med mitt arbetslag kom fram till en massa viktiga saker. En massa saker diskuterades och nu känns det som om det kommer bli en spännande och givande höst!tänkt

Idag är det torsdsag och ikväll väntar föräldramöte i åk 2, spännande att få ta del av deras tankar och ideer, och tänk imorgon är det fredag igen. Blir inget besök i stugan i helgen som det var tänkt. Detta beror också på gipset...Kanske blir en liten övernattning här i stället. Något som glädjer dottern kan jag lova!



7 kommentarer:

  1. Men herregd, måste ha varit en riktig klåpare ni var hos sist...Han kanske inte ens var läkare när allt kommer omkring!?!
    Ha en fortsatt bra vecka, trots full rulle :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men vilken kasper.
    Mysig bild.
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Ibland undrar man ju vad läkarna lärt sig egentligen! ;)

    Vi har också föräldramöte ikväll, och planerar övernattning (fast inte den här helgen dock)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja det var verkligen en massa olika bud om gipset - men du hade rätt!

    SvaraRadera
  5. Gillar inte heller gips! Hoppas allt läker och att gipset försvinner snart. Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  6. låter som att han fick licens från ett flingpaket!

    Men ang. bakgrunden. Det finns EN mall man kan välja som är transparent och man måste välja den.. svårt att säga HUR eller vilken det är när man inte sitter med designen uppe själv.. men bläddra runt, det ska vara en med droppar har jag för mig.. kasnke första man kan välja sen bläddra lite.. hm hojta om du inte lyckas men då behöver jag dina inloggningsuppgifter för att kunna fixa annars kan ja inte hjälpa dig.. kram och ha en underbar dag. Jag hade ingen panodil eller ipren eller treo hemma så har snällt tagit mig det starkaste jag hade hemme.. en panocod. ska nog vara på benen snart med hjälp av starka den. haha

    SvaraRadera
  7. Tänk om man skulle veta vem man ska lyssna på...Men Tindra ser ut att ha det bra! :-)) Kram

    SvaraRadera