fredag 26 november 2010

Dagarna som gått

...har varit väldigt händelserika!

Igår hade vi avslutning på en 5 årig utbildning vi gått på jobbet. En utbildning som handlat om språkutveckling i flerspråkliga förskolegrupper. Under dagen lyssnade vi på en aldelles underbar föreläsare, Leif Strandberg. Får ni tillfälle att lyssna på honom så gör det. Han pratade om Vygotskijs teorier som jag aldrig tidigare hört dem omtalas och beskrivas. Så enkelt och lättsamt, att han sedan var en skojfrisk (fd?)norrläning som verkligen bjöd på sig själv gjorde inte saken sämre. Helt underbart! Efter detta avslutades kvällen med pompa och stått i form av en middag med underhållning. En riktigt heldag med de kära kollegorna.

Idag blev jag glatt överaskad på jobbet då en av mina närmast kollegor uppvaktade dig med en födelsedagspressent. Tack finaste Therese du gjode min dag! Känns verkligen fint att bli ihågkommen.

Nu väntar alla tjejerna här hemma på maken, alla väntar på att få komma iväg. Barnen ska tillbringa helgen tillsammans med kusinerna och farmor och maken och jag drar till the big city, Stockholm. Vi ska bara ha lite tid för varandra, vilket känns lyxigt.

Ta hand om er så återkommer jag med bilder och rapport om helgen på söndag!

Trevlig helg!!!

7 kommentarer:

  1. Ha en underbar helg i stockholm. DDet är ni värda efter ert år och händelser som ni har varit med om.

    //Kram

    SvaraRadera
  2. Välkommen till Stockholm. Njut av varandra!!!

    SvaraRadera
  3. Ha en riktigt fin helg i Stockholm ;)
    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Ha en underbar helg, njut och lagra lite på må-bra-kontot :-)

    SvaraRadera
  5. Ha det så trevlig och ta hand om varandra :D

    SvaraRadera
  6. Varsågod min vän (även om det var lite för tidigt, hihi) =) Hoppas ni får/har en underbart mysig helg tillsammans i huvudstaden, det är ni värda! Stor kram

    SvaraRadera
  7. Lät som en intressant utbildning!! OCh jag instämmer, Strandberg är sååå bra :o).

    Ha en skön lördag!

    SvaraRadera