söndag 7 november 2010

Idag gäller denna förbudsskylt, väldigt passande en söndag eller hur? Nu väntar en lugn eftermidsdag . Kanske kan ett missat tv-program ses och sedan kan boken få ett par sidor mindre kvar att läsa. Barnen är nybadade och fina, har haft spa-dag här hemma med ansiktsmask med gurka på ögonen, tända ljus och så en god "drink" med en gurkskiva i. Allt efter lillasystersönskemål.

Storasyster och jag har haft en liten stund av egentid idag medans lillasyster lekte hos en kompis. Vi passade på att åka ut och ta en fika som avslutning på höstlovet. Nu är barnen som sagt rena och fina. Väskorna är packade, liksom gymnastikpåsen så nu är vi redo för vardagen imorgon igen, även om ingen längtar efter den....

Man får väl glädja sig åt att det finns mycket (i min mening) att se fram emot nu (inget alls om man ska lyssna på äldsta dottern). Det är inte långt kvar till underbara advent, min födelsedag (humm, nej den är inget att längta efter, man blir ju bara äldre...) och den härliga jultiden, men framför allt det är inte långt kvar tills den härliga kaffekoppen kommer att stå framför mig och jag ska se på Greys. Sedan har vi ju singelmammorna framåt kvällen, det finns så mycket att se framemot!!!!

5 kommentarer:

  1. Låter som om ni har haft en härlig dag ;) Mysigt.
    Vad spännande att ni planerar en till ;) Eller förstod jag fel?
    Kramiz

    SvaraRadera
  2. Ser framemot nästa lov jag med :)

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig dag!
    Ja det finns mycket att se fram emot. Man ska glädjas åt dom små sakerna också!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Åh så härligt. Du verkar ha fyllt denna mörka tid med mycket ljus och värme. Underbart! :-)

    SvaraRadera
  5. Flytten ja...det blir nog inget med den nu. Vi har nog ångrat oss...:D

    SvaraRadera