lördag 13 november 2010

Lördag!

Sitter just nu och bara varvar ner vid köksbordet lampan lyser i fönstret och så några tända ljus på bordet, så fint mysigt och stämningsfullt! Dagen har tillbringats med älskade familjen.

Veckan har innehållit en hel del galna saker, en av de värsta häde väl i alla fall i torsdags morse när jag skulle till jobbet. Inser vid 5.30 när jag ska låsa min hemdörr och begemig att mina nycklar inte finns i min jackficka. Inser inom loppet av en mikrosekund att de ligger i min ficka på jobbjackan som hänger i gaderoden på jobbet! Hummm, bara att ringa en kollega som skulle komma näst efter mig vid 7.00, MEN slarviga jag har ingen telefonlista hemma och vet inte alls vad kollegans sambo har för efternamn...(i efterhand så har jag kommit på att jag faktiskt kunde ringt 118118 då jag faktiskt visste adressen....men just då slog det mig inte). Tvingades ringa den enda på jobbet som bor i stan och som jag hade nummret till i min mobil, oturligt nog visste jag att hon vabbade hela veckan....Kändes ju lagom kul att ringa och väcka henne kl 5.30 då och be om en annans kollegas nummer....Men men bara att bita i det sura äpplet...... Hon var självklart hjälpsam och räddade min dag! Tack finaste Therese! Fick tillsist tag på rätt kollega och hämtade hennes nyckel strax före 6, hon bor närmast jobbet vilket var tur i oturen. Var på jobbet 6.01 och han bara in och av med jackan så kom barnen! Puuuu, tur att jag inte irrade runt hemma och letade nycklar eller telefonnummer utan att jag insåg att det bara var att åka och ringa på vägen. Lite farligt kanske då det var super halt denna morgon medans jag satt och knnappade med mobilen och inte var så fokuserad på att köra bil...

Fredag morgon lyckades jag slå av en av mina nya fina naglar (de förra satt i nästan 6 veckor utan ett enda problen!) Den här stackaren klarade en dag! Men min fina nagelteknolog fixade en ny åt mig samma eftermiddag så nu är jag fin och komplett igen.

Fick besök av min yngsta brorsa igår kväll han kommer att vara hos oss hela helgen så mysigt så. Det är faktiskt andra gången han är hos oss och första gången han sover över. Han är här med hockeylaget han är tränare för. De ska spala en massa matcher här i helgen och då passade det ju bra att han sover hos oss och hiner umgås lite mellan varven. Tjejerna är jätte glada över att han är här och jag också.

Nu ska jag fixa lite eftermiddagsfika lagom tills maken och dottern kommer tillbaka med brorsan, sedan väntar en trevlig kväll med en massa gott och kanske en bra film!
Ps; Ni som känner mig vill att ni ska veta att jag redan vacklar i mitt nyfattade beslut, älskar er allla och tror inte att jag kan genomföra det jag tänkt, kommer att sakna er alla för mycket om jag gör detta, känner paniken krypa i mig bara jag tänker tanken...Ds






2 kommentarer:

  1. Händelserik vecka minsann :)

    SvaraRadera
  2. Kan bara hålla med Malla.. =)

    Jag är tillbaka på blogger så de andra två länkarna kan du redera :D KRAM

    SvaraRadera