måndag 8 november 2010

Ni missade väl inte detta???

"Ung & bortskämd" på 1:an titta in här och se det så fall!
Kan ju bara inte vara sant, eller man hoppas ju att det är ett spel för galleriet för så här blåsta kan man väl bara inte va? Ska man tycka synd om de söndercurlade barnen eller om de misslyckade föräldrarna. Seriöst hur kan man tro att man gör sitt barn en tjänst genom att t.ex ringa och väcka sin 24åring varje morgon och sedan åka 6 mil enkelresa för att ge henne frukost?! Oj oj oj har inga ord.....
Är tacksam för att jag själv föddes på 70-talet då man snällt fick lära sig att hjälpa till. Inget curlande här inte. Jag tyckte ibland att mn pappa och mamma skulle ställa upp och skjutsa mig hit och dit och att jag skulle slippa undan men idag är jag tacksam över att jag tidigt fick lära mig hur livet faktiskt är!
Själklart curlar kanske även jag för mina barn men detta är på en sund nivå, men hallå aldrig att jag skulle göra så här! Någon måtta får det väl va!

6 kommentarer:

  1. Pinsammaste jag sett på länge.
    Tur man är 70-talist.:)

    SvaraRadera
  2. Missade! Men jag skulle förmodligen dö om jag såg något sådant! Sådana program är ju så pinsamma!
    Kramar

    SvaraRadera
  3. jag gluttade lite på detta program :(
    Men jag plockade snabbt upp hakan från golvet och bytte kanal. Värsta skräcken jag har sett!!
    Synd att föräldrarna faktiskt sabbar barnens chans att lära sig ansvar.

    Kramiz

    SvaraRadera
  4. Jag valde att INTE titta på eländet för jag hade bara blivit förbannad!

    kram

    SvaraRadera
  5. Jag såg, och kommer nog fortsätta att se. Det är så hemskt men också på något sätt intressant. Det finns ett gäng med tonåringar som är som dessa. Dem vill jag veta mer om och förstå lite mer av. Tänk att var deras föräldrar gjort dem en björntjänst. :-(

    En stor kram till dig!

    SvaraRadera
  6. Nej, nej, såg enbart trailern o det räckte. Riskerar hjärnblödning om jag tittar på ett sånt program...precis som med Rent hus eller lyxfällan. Retar upp mig något alldeles infernaliskt....ggrrrrr.

    SvaraRadera