fredag 15 oktober 2010

Idag är det fredag!

Veckorna går fort! Eller vad säger ni?
Mitten av oktober redan. Inte klokt, och nu är hösten verkligen här, det är KALLT ute. Men det är ändå vackert väder med strålande sol. Energin kom tillbaka till mig och jag klarade av de två dagarna som återstod. Igår hade jag till och med ork för att städa mitt hus, det ni! Jag är på banan igen! Men nu väntar tuffa tider kommande vecka, så vi får väl se om det håller i sig!

Idag är dagen då de försvunna barnen skulle återlämnas men jag har inte läst att det har blivit så. Debatten kring detta har varit stor, men har tystnat. Flera tidningar har nu valt att påvisa pappans versinon, bra tycker jag. Aftonbladet får många dåliga kommentarer för att de bara valt att förmedla mammans version som kanske inte är den sanna och enda. Knepigt fall iaf. Lider verkligen med den här familjens livsöden. Har iaf tänkt mycket på den här historien i veckan och jag hoppas att sanningen kommer att kommma fram och att familjen kan få må bra igen och att föräldrana ska slippa ta till sådana här metoder för att få umgås med barnen. Sorgligt bara att barnen hamnar mitt i mellan föräldrarnas historier. Det kan ju trots allt bara vara en historia som är sann...

Nej, det är ju fredag och nu ska vi inte deppa ihop! Imorgon ska en riktig tjjeig resa gå av stapeln och jag ska med på den. Jag ska göra något som många inte kan förstå att man vill utsätta sig för. Men jag älskar det. Jag måste lägga mig tidigt ikväll för att orka, så fredagsmyset blir kort med naggande gott! Vid 03.00 är jag uppe för vid 04.00 ska jag hämta min vän och hennes vän för att köra mot målet. En ledtråd till? Pengarna ska rulla! Vart ska jag? Ja, gissa på ni! Svaret kommer senare...

6 kommentarer:

  1. Jag vet vart du ska. Ullared.

    SvaraRadera
  2. Haha, gissar Ullared! Hoppas du får en härlig dag! Hade gärna åkt dit själv, men är beroende av att åka med någon som har bil... och körkort!! Kram

    SvaraRadera
  3. Åhh jag blir avis om det är Ullared! :D

    SvaraRadera
  4. jag vet också vart du och tessan + nån mer ska.. ULLARED! Underbart, jag vill med! =))

    SvaraRadera
  5. Jag antar att det är Ullared eftersom jag aldrig kommer att komma åt det hållet... Titta in hos mig, du har något där ;-) Kram

    SvaraRadera
  6. Hej hade egentligen ingen aning men allahär gissar på ullared så det blir kul att se om det var dit du åkte :)

    SvaraRadera