fredag 1 oktober 2010

Zwani

zwani.com myspace graphic comments
Har inte alls haft tid eller ork på ett par dagar. Nu är det fredag och jag ska ska äta lite gott med familjen innan jag ska sättsa mig bekvämt i soffan och inte göra ett endaste dugg!
Härliga fredagkväll!
En liten uppdatering är väl kanske på sin plats ändå :-)
Båda barnen var på återbesök i torsdags.
Lillan är utskriven och ska inte tillbaks förän om 6 månader då ska man bedömma om en liten justering kan behövas. Läkaren trodde kanske att fallet blir så. Läppen har iaf läkt fint. Dottern är jätte facinerad över att man ine ser stygnen. Är sytt med någon specialtråd som används inom plastikkirurgin. Hon är så lycklig över att det inte ser otäckt ut. Idag har hon förövrigt klappat den första hunden sedan olyckan. Gick bra ända tills hunden vände ansiktet mot hennes ansikte så blev hon rädd och ryggade tillbaka. Tror att mycket rädsla och oro släppte idag iaf.
Stora tjejen blev omgipsad ännu en gång. Nytt återbesök planerat om två veckor. Då är tanken att gipset ska av. Hon ska upp på benen och stå. Hon är glad över att få gips igen. Hon hade jätte ont när de drog fingrarna över benet. Läkningen har börjat men hon hade fortfarande för ont. Hon kan inte alls vinkla foten upp och ner. Hoppas att det beror på muskelsvaghet. Hon är själv orolig. Säger att hon inte förstå varför det inte går. "Jag försöker mamma men ingen händer"...
Frågade i torsdags om de röntgade foten på akuten när hon var där första gången. De visade en bil på fotleden men ingen på foten. Hopppas verkligen inte att de missat något i foten...
Annars då? Jo, livet rullar på. Imorgon ska jag unna mig själv lite grann. Ska iväg och fixa mina naglar. kommer att kännas lyxigt. Det är jag värd efter allt som varit eller hur? En vän och arbetskamrat och jag har desuutom pratat lite löst om att dra iväg till Ullared tillsammans. Låter verkligen toppen kul. Först två eller kanske tre halvgalnatjejer som sitter i en bil, trötta och förväntansfulla! Vi kommer ha så roligt! Hoppas verkligan att det kan bli av. Bara resan fram och tillbaka lockar. Lite egentid till mammorna liksom!!!!
Ikväll sover stora dottern hos en kompis.Trots sitt gips. Hon får väl klara sig utan rullstolen... Men jag är övertygad om att det kommer att gå så bra så. Min tjej är inte hindrad av något!
Lilltjejen klagar över ont i huvudet, magen och halsen. Får väl se vart det leder. Nu ska jag duka fram lite räkor och gott bröd. Nej, brödet är inte till mig utan till de andra. men det vore gott!
Dagens fundering; Varför är inte ordet förkortning kortare?
Trevlig helg på er!!!
l

8 kommentarer:

  1. Försökte läsa men fattade inte vad som har hänt din dotter med gipset...

    SvaraRadera
  2. Turen måste komma till er nu tycker man.

    Ha en skön kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  3. klart du är värd att unna dig ett och annat! :)

    SvaraRadera
  4. Skönt att stora dottern inte är hindrad av sitt gips. Jag vet av egen erfarenhet att musklerna inte alls fungerar när man tar av gipset... Det är bara att träna upp igen. Hoppas ni fick det mysigt igår kväll. Kram

    SvaraRadera
  5. Tack det samma!
    Hoppas du har en fin lördag!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag skickar vidare utmaningen till dig också även om jag inte nämnde dig speciellt i inlägget :) Min väska är ju nästan tom eftersom den är ny... precis som mamma skrev kommer den inom en inte alltför avlägsen framtid innehålla massa annat :) Kram

    SvaraRadera
  7. ta av dig andra strumpan så får man se din andra fot

    SvaraRadera
  8. ta av dig andra strumpan så får man se din andra fot

    SvaraRadera