tisdag 12 oktober 2010

It´s gone!

Efter 7 långa veckor kan vi åter se två ben! Härlig känsla. Kan meddela att det blev badet direkt. Mycket uppskattat av dottern själv. Hon har inte vågat prova att stå på benet ännu. Läkaren sa att vi måste ge det hele tid. Det kommer när det kommer liksom och det kommer att göra ont ett tag ännu. Kan halta fram till jul om det vill sig så. Bara att vänta alltså. Men så skönt att förmodligen slippa rullstolen nästa vecka!

Nu forstsätter "Sveriges skönaste familjer" Lite tjatigt idag när det gäller ena familjen, fanns det inget annat att fokuser på än odling av gurkor, blir lite trist i längden liksom...

Vad tror ni om detta? Vad ska man tro, ett mynt har ju alltid två sidor...Men en sak är säker detta handlar om två barn och jag hoppas att man inte glömmer dem i allt som händer. Jag tar ingens parti, detta är svårt, men man försår att detta handlar om två föräldrar som ändå älskar sina barn. Men det är synd att de smutskastar varann, bara de vet vad som är sant och jag hoppas för barnens skull att de inte förstår vad som händer just nu. Man kan nog aldrig fatta hur många livsöden som finns runtomkring oss. Man lever trots allt i en ganska skyddad värld och ibland inser man att ens egna problem inte är någonting!

6 kommentarer:

  1. Härligt att benet är fritt.

    SvaraRadera
  2. ser inte det programmet men så SKÖNT att gipset är väck! :)

    SvaraRadera
  3. Å vad skönt att gipset är väck. Det måste kännas hur härligt som helst! :)

    Kram
    Ps. jag har inte kunnat kommentera på ett tag, så att du vet varför jag inte skrivit...

    SvaraRadera
  4. Va skönt att gipset är av. Hoppas hon snart känner sig så pass säker att hon kan stödja på det. Kämpa på!

    kram

    SvaraRadera
  5. Härligt att gipset har åkt av!
    Då en av mina kompisar har haft ett förhållande pappan har jag en annan bakgrund än bara den som skrivs ut i tidningen. Tyvärr visas ju oftast bara ena sidan.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag ser inte heller det programmet, tyvärr känns det som för det verkar untressent (förutom kanske gurkorna då...), men jag tycker som alla andra när det gäller benet - skönt för er att se det igen! Hoppas det är slut på elände för er nu! Kram

    SvaraRadera