lördag 2 oktober 2010

Lördag!


Idag är många barn glada, för idag är det godisdag! Själv står jag över sådant, men jag handlar mer än gärna en massa till mina tjejer. Tror att de får lite väl mycket, de får allt som jag själv skulle vilja ha, och det är ibland en del! De äter dock aldrig upp allt som köps, det plockas in och ut under flera veckor och ofta slutar det med att maken äter det mesta!
Denna bild är inte till för att göra er sugna. Vi är duktiga och står imot eller hur? Det ska vi vara stolta över, att se en sådan bild och inte känna sig sugen är stort, vi har kommit långt tjejer!!!
Idag gick jag upp tidigt, sedan gjorde jag mig i ordning för att åka iväg och fixa naglarna. De blev så fina och jag är så nöjd. Känns svårt bara, är inte van att ha långa naglar, så nu måste jag vänja mig. Tur att det är lördag och söndag så jag kan träna lite så att jag kan hjälpa barnen på med kläder osv på jobbet på måndag!
Idag är stora dottern i väg med maken. De ska träffa Tinda. Lyckan var stor när de åkte och jag antar att det är en glad men ledsen dotter som kommer att återvända hem. Glad för att ha fått träffa sin älsling igen och samtidigt ledsen över att ha fått åka hem utan henne. Hon lever på hoppet om att Tinda ska komma hem igen. Tror dock att hon förstod läget idag när vi packade ihop Tindras korg och alla saker i en påse som skulle överämnas...
Lilla dottern har feber och mår ine alls bra därför är vi kvar hemma. tanken var att alla skulle åkt en sväng idag men så blev det inte. Lika bra det kanske. Då slipper hon känna sig tvungen att träffa Tindra igen. Vi får ta det senare när hon är redo. Känns tungt att inte få åka med men samtidigt är det en lättnad. hade varit som att börja om med sogen igen. Nu börjar man vänja sig vid tanken att Tindra inte längre finns hr hos oss.
Nu ska lilladotten och jag spala lite spel. Hon älskar det och jag ställer upp, hon är ju sjuk trots allt :-)
Dagens fundering: Varför bygger man inte flygplan i samma material som svartalådan, den håller ju alltid?!
Skaffa er en underbar lördag för det ska jag!

7 kommentarer:

  1. Jesus kvinna, jag har intekommit så långt. Jäklar i min låda vad jag blev godissugen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag ser faktiskt inte godis utan en hel massa färgämnen och E-ämnen...tacka vet jag hederlig choklad ;-) Lördagskram!

    SvaraRadera
  3. hmm, jag äter lite karra ibland men väldigt lite. Fast...jag blev sugen nu :P

    SvaraRadera
  4. Hej hittade hit nu när jag satt och letade gi bloggar för inspiration, tycker din blogg är super :)
    Kram

    SvaraRadera
  5. å vill ha, eller nej va säjer ja...sitter här med mörk choklad=) inte så dumt...fin blogg du har...kram

    SvaraRadera