torsdag 3 februari 2011

Blåsigt värre!

Skrev inte jag om våren nyss? Jo ,visst! Var inne hela dagen i dag på jobbet och tittade längtansfullt ut mot det härliga "vårkänslovädret" sol och takdropp. Eftersom jag slutade tidigt planerade jag in ett utomhus mellis tillsammans med barnen efter att jag hämtat dem. Hade som sagt bara tittat ut under dagen. Åkte iväg men redan på väg in på fritids ändrades planerna. Det blåser visst...På väg ut inser jag att det inte bara blåser det är halv storm. Får plötsligt höstkänslor istället för vårkänslor. Slutade med ett lite chokladbollsbak inne i det kaosartade köket istället! :-)

Ingen promenad hittills men jag funderar på att ge mig iväg ut en stund nu för inte ska väder gudarna få mig att stanna inne. Nej de ska trotsas! Blir väl som vanligt en trött kväll. Har somnat i soffan varje dag denna veckan, redan vid 20-21 strax efter att tjerna hoppat ner i sina sängar. Kan man skylla även detta på att man nu mera är två? Jodå, skälvklart!

Imorgon är det redan fredag igen. Underbart att veta att hela familjen är ledig och utan några större planer om man bortser från den pågående renoveringen som med all säkerhet kommer att få en stor del av tiden. Lillasysyetr har dessutom planer på att besöka teatern som har öppet hus. Berättade om det med stor uppståndelse idag!

För er som vill veta kan jag väl även berätta att liten nu funnits i femton fulla veckor! Har berättat för de flesta nu och vill återigen tacka för alla gratulationer. Barnen på jobbet ställer frågor varje dag detta är stort!

Nej, som sagt vinden; here i come bara att klä på sig, det fins inga dåliga väder bara dåliga kläder!

5 kommentarer:

  1. Men åh! Grattis från mig oxå! 5 veckor efter mig:)

    SvaraRadera
  2. Klart man får skylla på att man är två! :D

    SvaraRadera
  3. Roligt att det redan är vecka 15.

    SvaraRadera
  4. Mysigt att du redan har kommit så långt!
    Ha en riktigt härlig helg och njut av fredagsmyset idag.

    Kram

    SvaraRadera