söndag 27 februari 2011

Ingen bra dag!

Idag har jag tillbringat dagen i soffan iklädd pyjamas. Har inte gjort många knop kan jag väl erkänna. Har sett två filmer, en själv och en med äldsta dottern. pallade mig upp och fixade lite mat åt tjejerna och lite fika.

Anledningen till detta är att jag igår drabbades av någon form av maginfluensa. En syund innan vi skulle till bion och vi skulle äta kännd ejag mig jätte konstig. Kunde inte få ner en bit mat. Pallade mig ialla fall iväg med barnen och såg bion. När jag reste mig upp ur biostolen blev jag hel snurrig men tog mig i allafall hem. Skulle bara vila en liten stund. Men när maken kom ca 30 min senare kände jag mig illamående och helt utslagen. Låg kvar under en filt tills melodifestivalen var slut. Kan väl säga att alla godsaker på bordet inte lockade. Gick från sofffan till sängen och genomled sedan en hemsk natt med magont. Blev riktigt rädd med tanke på lillbebis där inne. Men nu i efterhand är jag ganska säker på att det var någon maginfluensa. Men oron finns fortfarande kvar.

Har känt mig helt orkeslös idag och inta haft någon aptit. Önskar bara att jag fått spy igår så det hela gett med sig men icke sa nicke. Riktigt jobbigt ialla fall. Men nu har jag vilat och snart är det natt igen och jag hoppas verkligen att den blir full av härlig sömn för imorgon väntar en ny spännande vecka!

2 kommentarer:

  1. Men du! Usch vad jobbigt =( Men den lille där inne mår bara bra ska du se, det är "bara" du som ska igenom nån bacill, fast jag förstår att det känns oroligt. Hoppas att du får sova inatt och att vi ses på jobbet imorrn, men gå inte dit om du inte är 100%! Jag ringer och rapporterar om du inte orkar komma in! =) Stor kram och krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Usch vad jobbigt! Jag är också en sån som aldrig (peppar, peppar, ta i trä) spyr, och ibland önskar man att man kunde göra det. Hoppas du mår bättre i natt! Kram

    SvaraRadera