måndag 28 februari 2011

vabelivab!



En effektiv morgon! Toaletterna skrubbade, tvätten igång och den föregående vikt och inplockad! Dessutom har en skön promenad redan hunits med.
Ingen tvekan min konstiga magvärk längre. Blev nästan glad (hemska mamma!) när lillasyster vaknade i natt och spydde. Det är maginfluensa jag haft! Pustar ut av lättnad...
Lilltjejen min kräktes i sådana massor att maken som var snäll och tog hand om allt "aldrig sett något liknande". Ganska skönt att vara gravid ibland man slipper liksom ta hand om allt äckligt såsom spyor och kattlådor :-) Nu är det bara att vänta och se vad som händer med storasyster och älskade maken. Storasyster brukar man inte ens kunna andas ordet maginfluensa över innan det är dags så jag är ganska förvånad att det inte var hon som var först ut. Hon gick med glädje till skolan idag utan att träffa syster. Hon vill inte inte bli sjuk. Sprang nästan iväg. Maken ligger väl sämst till då han igår inte bara tog hand om dottern. Tidigare under dagen hade han en sjuk tant som kräktes vid tre tillfällen under resan med honom. Men han hoppas att det var åksjuka. Men vem vet...
Känner mig hur bra som helst idag inte alls lika seg som igår. Men så gjorde jag ju absolut ingeting igår heller. Ganska bra att ha gårdagens känsla i färskt minne. Vet liksom hur lillasyster känner när hon vaknar. Ska bara pyssla om henne hela dagen!

Storasyster i skolan och lilasyster sover ännu efter nattens uppståndelse. Jag har haft en fruktansvärt effektiv morgon.

3 kommentarer:

  1. Sv; jag har inte heller något alls kvar, måste handla en hel del:)
    Ullared är bra, finns det mesta faktiskt.

    SvaraRadera
  2. Åh, magsjuka är inte roligt :( Hoppas det är snabbt övergående.
    Önskar en fin dag, så gott det går.

    SvaraRadera