lördag 19 februari 2011

Så typiskt en lördag!

Sitter här och är lite arg på mig själv. Jag vaknar alltid runt klockan 5.00 oavsett om det är måndag eller lördag. Brukar försöka somna om men idag var det klippt omöjligt så när storasyster satte igång tv:n på nedevåningen vid 7 (hon lider av samma morgonpigghet som jag ...) så gick även jag upp. Nu sitter jag här och vet att jag kommer som vanligt at vara trött klockan 22 i kväll och då är jag mer än redo för sängen. Blir liksom bara melodifestival och sedan godnatt. Hinner aldrig se en film förän tröttheten klubbar mig på helgerna. Det är ju liksom då man ska se på film och vara uppe länge. Humm men enligt FB så lider fler av detta :-) så lite sällskap får man :-)

Just nu väntar jag på att lördagskladdkakan ska bli klar i ugnen. Ieftermiddag kommer vi bli många som ska avsmaka den. Makens syster med familj kommer förbi tillsammans med svärföräldrarna. Den yngre familjen ska sedan invadera Cloetta Center för att lyssna på Mello live. De äldre stannar hemma hos oss i hemmets trygga vrå. Tillsammans ska vi heja fram Eric till finalen. Måste ju stötta lillassyster.

Innan besökarna kommer ska vi få upp lite lister i köket samt ett väggord, hade tänkt dra i väg till MAXI också sedan ska vi hinna med lite lunch. Kanske bra att man vakna tidigt, bäst att hoppa in i duschen!!!

Yes, alldeles lagom tajmat , nu ringde klockan och kladdisen ska ut.

För er som funderar; Nu sover jag som en prinsessa (när jag väl sover ) nya sängen gör underverk, jag vaknar inte tio gånger/natt längre utan sover sött i ett stäck. Då det gäller lill bebisen så har vi nu nått 17 fulla veckor.

Ha en fantastisk kall lördag!

3 kommentarer:

  1. vaknade först kl tre idag men lyckades somna om o sov tre timmar till =)

    SvaraRadera
  2. jag är också mprgon pig men inte klockan fem utan jag vaknar vid sju tiden och det tycker jag är tidigt. Känner du några rörelser än i magen.
    Ska occkså titta på mello ikväll

    Kram

    SvaraRadera
  3. Klockan 5 vaknar mina småprinsar, och det är inte poppis hos mig ;)
    Önskar en trevlig lördag!

    SvaraRadera