tisdag 12 januari 2010

Brorsan kommer!

Ikväll ska jag få besök av mion älskade lillebror, vi syns inte så ofta då han bor i Göteborg och ofta är ute och reser. Han ska på en konferens här i Linköping och ska sova hos oss i natt innan han tar in på betalt hotellrum imorgon. Kommer tillbaka till oss på torsdag för att stanna till fredag. Var länge sedan vi sågs tror det var i början av augusti så det ska bli kul att träffas och prata lite i kväll. Tänk vad konstigt det är att man växer upp tillsammans, träffas varje dag, är trötta på varann, sedan flyttar man hemifrån och som i vårt fall träffas man sedan bara ett par gånger /år. Antar att alla inte har det så här med sina syskon men om man bor långt ifrån varann så blir det lätt så här, jag har ju lyckats hamna långt ifrån mina båda bröder då den ena som sagt finns i Gbg och den andra i Oskarshamn. Saknar dem så ibland och önskar verkligen att vår kontakt vore bättre och att vi visste mer om varandras liv, blir liksom lite anonymt nu när det är så långt mellan besöken, önskar man kunde träffas över en kaffe då och då och vara mer insatt i varandras vardag liksom...

Stora tjejen åkte på någon form av vinterkräksjuka igår kväll så det blev en kort dag för mig, jag som skulle varit med på anställningsintervjuer idag också. Fick bege mig hemmåt redan vid 13, så jag kunde byta av maken som började 14. Har nu hunnit med ett litet pass på crosstrainern! Nu är jag på gång igen ska köra varje dag nu, påminn mig!

Imorgon bir första riktiga dagen på jobbet, har varit konstiga dagar hittills med en massa extras uppgifter men imorgon ska allt vara som vanligt igen. Känns bra då ska jag börja fokusera mot mina jobb mål igen!

7 kommentarer:

  1. Hoppas ni andra klarar er från magsjukan!

    Trevligt att träffa bror ikväll, och heja dig som tränat! Och grattis till nedåt på vågen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Min träning består än så länge av att läsa om andra som tränar - så jag hejar på dig och hoppas bränna några kalorier på det ;-) håll dig frisk bara. Jag har en syster i Sverige och en i Helsingfors, och jag önskar verkligen att vi kunde träffas oftare, men men, så här är det att bo mitt ute i vattnet. Ha en trevlig kväll! Kramis

    SvaraRadera
  3. Vad kul att träffa brorsan! Min bor i Borås, så vi ses inte så ofta, och definitivt inte ofta bara vi två. Men vi pratar i telefonen åtminstonde en gång varannan vecka. Han läser min blogg varje dag, så han vet vad som händer mig i alla fall :) Hoppas ni får det trevligt. Kramar

    SvaraRadera
  4. Känner igen det där med syskon på avstånd...inte så värst kul...

    Och bra tränat där! :)

    SvaraRadera
  5. Träffar nästan aldrig min bror och vi bor 20 min från varann. Lite sorligt faktiskt!
    Hoppas ni blir friska snart!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Jag förstår att jag har tur...
    Båda mina systrar bor i närheten och det är så skönt att ha varandra och ventilera livets frågor tillsammans =)
    Ta vara på din bror nu dessa dagar som du har honom i ditt grepp ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera