lördag 23 januari 2010

Dagens status: Härliga underbara lördag!

Vaknade tidigt och kännde mig utvilad imorse, väckte den lilla hårbollen som sover brevid mig (nja inte maken....hunden!) och begav mig ut på en promenad runt spåret. Kallt men härligt och uppfriskande! Väl hemma igen åt jag frukost tillsammans med familjen. Solen sken och jag föreslog pulkaåkning men det ratades för kompisar. Båda tjejena ringde kompisar.

Lilla tjejen hann följa med mig en snabb sväng till stan innan hon skulle hem till kompisen. Skulle kollla efter en jacka till stora tjejen men det fanns så klart inget i st 134..Lillasyster hittade ett par leggings (rosaglittriga!) och två tunikor för priset 148;. sådant gillar mamma! Gillar verkligen ½ reapriset! Tur att barnen är små, bävar för den dagen då de ska ha märkes kläder = dyra kläder och inte längre nöjer sig med Kappahl, Lindex och H&m...


När båda barnen var borta och maken på jobbet passade jag på att lyxa lite, vad kan vara bättre än gott te, kesella med blåbär och en bra bok???

När de sista kapitlen i boken var till ända så fortsatte lyxet och den plötsliga egentiden med att jag körde ett pass på crosstrainern, en dusch, en rask promenad med hunden för att hämta hem barn och sedan väntade en härlig grekisk sallad med fetaost! Härlig lördag liksom. Nu ska barnen och jag pyssla lite och sedan ska cholkadbollar fixas till kvällens mys!!!!

Njut av lördags kvällen för det ska jag göra!

3 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag!!!! Önskar att jag hade inspiration att röra på mig men den är på noll :(. Vill köpa en crosstrainer men det är så många fler dyra saker jag vill ha, så jag kan inte välja :). Tycker du är jätteduktig!

    SvaraRadera
  2. Du verkar ha haft enbra dag :-) Ge mig ett bra tips på hur man får i sig den där vita sörjan ni kallar Keso, tack!

    SvaraRadera
  3. Hoppas du hade en bra kväll. Dagen verkar ha varit perfekt:)!
    Kram!

    SvaraRadera