onsdag 6 januari 2010

Dag 2

Kallt här i Linköping idag, barnen och jag satt och åt fruksot tittade ut och planerade pulka och skridskoåkning solen sken och det såg så härligt ut ute. Då rinhde maken från jobbet och fråkade vad vi gjorde eller hade för planer för dagen, jag berättade och han frågade om jag kollat temperaturen, gjorde det: -17 barnen var envisa och vi tog skridskorna och gick. Blev inte långvarigt kan jag lova...

Gick hem och barnen drack sin medhavda oboj hemma i köket.


Min andra dag har gått bra, havregrynsgröt till frukost följt av skinkrullar till fm mellis, sallad och kyckling till lunch, och sedan 2 kokta ägg till kvällen och ett par mandlar till den sista te koppen innan sängen.

Då ingen ville vara ute så städades julen undan, stjärnor och ljusstakar plockades ner och granen flyttade ut i containern så nu är det får i vårt hem. Åkte i väg för att fixa lite när maken kom hem och blev så snopen när jag upptäckte att stora köpcentrumet var stängt! Var visst trettondagsafton...

Får väl göra ett nytt försök en annan dag eller se om jag kan locka med mig barnen idag för att införskaffa lite vårfägring till hemmet...

Nu är gröten intagen och jag ska ge mig ut med hiunden i kylan -15 , barnen ligger under stora filtar i soffsan och ska göra så hela dagen säger de, man ska njuta av jullovets sista dag vet ni!

4 kommentarer:

  1. Halloj! Men inte var Ikano stängt i går? Eller de stängde kanske tidigare?

    Dennis och barnen åkte till Ljungsbro i går för att åka skridskor, men de kom hem fortare än kvickt - precis som ni! Det är sååå kallt!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Usch vad kallt. Brr. Stannar inne. Härligt att du har startat och att det verkar gå bra. nu kör vi!! Kram

    SvaraRadera
  3. Usch ja, det har varit riktigt kallt i Linköping men så länge snön ligger kvar ska man kanska inte klaga :)

    Peppkram!

    SvaraRadera
  4. Datagurun till hjälp...
    Högerklicka på skärmen och välj Egenskaper (om du har XP eller Vista) eller Anpassa (om du har Windows 7). Klicka dig fram till där du kan ändra Skärmupplösning. Troligen står den nu på 640x480 men du skall ha en högre siffra. Testa dig fram tills du hittar en storlek som du känner igen. Om dina bilder är utdragna så beror det på att du har en widescreen-skärm och 640x480 i upplösning är för en standardskärm. Man brukar oftast ha det högsta möjliga. Prova med det. Hittar du inte får du tala om för mig vilket av de 3 operativsystemen du har så skall jag guida dig exakt. Har Windows 7 och XP på jobbet och Vista hemma, så det blir inga problem.

    Kram och lycka till!

    SvaraRadera