onsdag 13 januari 2010

Känns bra...

...just nu! Har vekligeh haft en bra vecka med bra matdagar suget har avtagit och allt känns mycket lättare, nu är jag tillbaka där jag var förra året vid den här tiden, nu kommer jag att klara mig utan kakor och godis, känns verkligen härligt!

Imorgon kväll kommer min mamma och min bror då ska jag bkuda på kyckling paj! Någon som har ett bra recept förslag? (jag själv kommer att avnjuta en paj UTAN skal) Ska kolla lite recept nu men skicka gärna över ditt bästa förslag!

5 kommentarer:

  1. Såg just ett avsnitt av Rachael Ray där hon gjorde paj med äggstanning och botten var vanlig sconesdeg. Alltså inte så fet som pajdeg. Kanske ett tips?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Va härligt att det känns så bra. Bra jobbat. Nu är vi verkligen oslagbara. Ang. ditt resultat så kommer det att redovisas på söndag. Just nu är alla resultat från vecka 1 inskrivna i listan. På söndag kommer jag att lägga till alla från vecka 2. Visst är det denna kalenderveckan som du fått resultatet -0,6. Kram och pepp

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är!!!! Har också blivit av med sötsuget, men jag vet att om man syndar EN gång så kommer det tillbaka :(. Kämpa på!!!

    SvaraRadera
  4. Jätte bra jö!
    Kan tyvärr inte hjälpa dig med recept är ingen höjdare på bak:)

    SvaraRadera
  5. Paj utan pajdeg går bra eftersom min räkmacka utan bröd går bra ;-) Testa färdig filodeg på rulle från frysdisken till pajdeg. Flerdubbla lager blir prima och inte så "mycket botten".
    Osttäcket ovanpå brukar jag ha lika delar ägg, riven ost och matlagningsgrädde, typ; 2 ägg, 2 dl ost 2 dl matgrädde. Smaklig måltid!

    SvaraRadera