lördag 9 januari 2010

Idag har jag bara gjort en sak och jag blir aldrig klar...

...hela dagen har ägnats åt att bränna ner foton, herregud varför låter man foton från maj ligga utan att bränna ner dem...har lärt mig av mitt misstag idag kan jag lova EN HEL LÖRDAG har jag ägnat åt detta! Nu kommer detta att ske så fort jag laddar över foton för detta vill jag inte göra om igen, om man som jag tar mycket foton så blir det en del kort kan man säga!

Annars då? Storatjejan hade en kompis här i natt så det var livat i huset igår fick de små liven i säng vid 22.3o efter en del tjat. Sedan vaknade de tidigt idag och fortsatte att leka kl 12 blev kompisen hämtad och vet ni vad jag hittade utanför vår dörr precis innan???

JO, en liten hund som satt och darrade (inte min hund alltså) tog in honom efter att jag inte såg någon ägare i närheten, han darrade och frös inte konstigt då det var -20, en annan granne gav sig ut för att kolla om någon saknade en hund...

Efter en halv timma ringde det på dörren och ägaren kom, hunden hade smitit ut när han skulle kasta sopor. Mina barn grät för de ville behålla hunden som var såååååå söt! Barn är roliga! De bryr sig knappt om den hund vi har!

Snart är eckan slut och då är det dags att rapportera till Cornelia (rivstarten) hoppas nu på att min helg kan flyta på bra det är ju lätt hänt att det brakar då omman säger så...

I kväll blir det Roboinson!

4 kommentarer:

  1. Jag är avundsjuk. Som du sett så finns det inte en bild i min blogg, för jag vet inte hur man gör! Visst, jag kan fota, men o få in dem i datorn och sen till bloggen...hu, det låter som att gå till tandläkaren :-/ Vi har också haft nattgäst, den yngstas kompis. Det är trevligt men lite jobbigt då min dotter blir GALEN om jag visar mig i mitt Nalle Puh nattlinne som jag skaffade till min första graviditet - för 15 år sedan....
    Hoppas du haft en bra helg!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Å jag var i veckan och köpte ett 8 gb usbminne, ska bara ta mig i kragen och se till att fotona kommer dit också!

    SvaraRadera
  3. 8 gb usbminne...
    Är det ett recept på en figurvänlig efterrätt månne?

    SvaraRadera
  4. Jag satt HELA dagen igår och bara flyttade data mellan hårddisken och 3 externa hårddiskar. Rekommenderar förresten en sådan istället för att bränna, mycket smidigare. Och om det börjar brinna eller nått är det bara att ta den lilla hårddisken med sig och springa ut. Betydligt lättare än en stor hög med CD- eller DVD-skivor... Kram

    SvaraRadera