måndag 18 januari 2010




Detta bör vara en hund men man vet aldrig, denna lilla hårboll till tax beter sig inte alltid som en hund om man säger så. Hon har en förmåga satt sova på stolarna under bordet i köket som katter brukar göra. Hon sitter ofta på köksbordet och tittar ut genom fönstret när vi kommer hem som en katt. Hon är vår lilla bebis som alltis vara nära när vi är hemma, hon viker inte från min sida en sekund, hon är med i soffan på toa i köket ja vart man än är. När man duschar ligger hon på precis utanför duschen och väntar. Hon sover med mig på natten och hon gråter om lampan i trtappan inte är tänd för då vågar hon inte gå upp eller ner då vill hon bli buren eller få lampan tänd. Vår älskade lilla bebis Tindra. Tänk snart 8 år hur ska vi klara oss utan henne en dag???

Detta är min nya inspirationskälla! Min nya guru; Ola Lauritzon! Vilka böcker den mannen skriver! Jag blir så inspirerad. Har ni kollat in dessa två om inte gör det. En massa bra tips och ideer som man kan behöva på minnas om. Gi:arens ( ok eget påhittat ord:-) bästa vän liksom!!!

Resultatet för denna vecka blev -0,4 vilket är skrämmande lite men dock så bra nu är det 1 kg kvar till mina 63. Snart framme där jag stoppade innan sommaren. Tänk förra året vid den här tiden var jag 12 kg därifrån! Så detta lilla kilo känns ju som en barnlek! Hade ju som mål och ambition att nå 60 till sommaren men nu vet jag inte det känns lite överdrivet till mina 175 cm Så 63 blir bra! Känner mig helt nöjd med det men ska vara med på Conelias rivstart de här 8 veckorna så får vi se vart de slutar.

Nu jobbar maken två kvälls veckor det betyder att jag och barnen är själva om kvällarna. Efter 20.00 betyder det "skön ensam mamma tid" i kväll ska "familjen annorlunda" samt några kapitel i boken avnjutas tillsammans med en eller ett par koppar härligt gott te. Just nu är favoriten Mareld (grönt te) och Rooibus svenska bär (rött te). Detta leder mig osagt in på dagens fråga här på bloggen;

Vilket är ert favortit te? inom kategorierna svart, rött och grönt?

Trevlig kväll på er nu väntar crosstrainern, duschen, spenatsoppa och läxläsningen tv:n soffan och tekoppen !

5 kommentarer:

  1. Jag är tråkig. Dricker inte te. Men om jag gjorde det tror jag det fick bli grönt.

    SvaraRadera
  2. 1. Ordet crosstrainer börjar ge mig magont...
    2. Jag dricker allt te, bara det går fort och passar med mjölk.
    3. Guuud vad jag saknar "egna kvällar" Lycko dig!
    4. Svar på din fråga på min blogg :-)
    Ha det bra, kram!

    SvaraRadera
  3. Tror hunden är en transa, hund men känner sej som en katt!

    SvaraRadera
  4. Vi hade en katt en gång (Zita) som inte visste om att hon var katt :) Uppförde sig mer som en människa.

    När det gäller te dricker jag numera bara rött. Innan jag började på Xtravaganza drack jag bara svart te, med mjölk. Vilket var dumt eftersom jag inte alls gillar mjölk. När jag började pulvra gick det ju inte att dricka mjölk i teet så då upptäckte jag det röda. Älskar smaken Champagne. Mums. Kram

    SvaraRadera
  5. Hej å vad kul att du hittade till min blogg.. :) Jag förstår att en apelsin kanske är lite lite att äta till frukost men när jag skalat och ätit den slocknade jag på soffan å sen vakna jag inte förrän det var dax för lunch.. :)
    Mysig hund ni verkar ha, jag är ju med hundmänniska så förstår vad du menar när du säger att dom är små bäbisar.. Jag fick tyvärr göra mig av med min bäbis för ca 4 månader sen men nu letar jag efter en ny vän till sommaren.. Spännande spännande! :)

    Men du, när det gäller GI.. har du något bra tips på nån sida där man kan läsa vad man ska och inte ska äta?

    SvaraRadera