fredag 15 januari 2010

ZZZzzzzzz

Sover snart, känner mig så trött och klockan är bara 18 och är fredag, jobbade till 16.45 och dagen tog knäcken på mig, måste vara så fokuserad och alert hela tiden, tar på krafterna...

Helg igen i allafall, härligt. Hoppas på en sovmorgon imorgon men det är som sagt en förhoppning. Nu har ju barnen gått upp tidigt en vecka så stora tjejen vaknar väl 6, som hon brukar. Lillasyster var ledig med mormor och sov till 10.30 idag hon är en nattmänniska och morgontrött (som papppa), medan stora tjejen är kvällstrött och morgonpigg (som jag) tänk att det kan vara så olika!

Imorgon blir det tjejdag, pappan i familjen ska förmodligen iväg och jaga så då blir vi själva. Ska börja dagen med ett pass på trainern och sedan frukost, promenad med hunden och sedan har jag en liten tanke om vad jag och tjejerna ska hitta på ;-)

Den här veckan har gått mycket bättre än den första, hoppas att det visar sig på vågen också, har ju sedan hösten erfarenhet av att det kanske inte alls visar sig...Men inte ska man ge upp hoppet vi får väl se på måndag!

Tack för tipsen ang pajen! Det blev en kycklingpaj med fetaost och soltorkade tomater (en utan skal till mig så klart!) Blev mycket gott! En ny efterlysning, nu vill jag ha in alla era tips på bra sunda gi mellanmål samt vad ni äter/unnnar er när andra fikar känns trist med bara te oppen speciellt när det är helg. Har ju avstått från frukt och bär nu under två veckor, blir ju lättare när man kan lägga till det igen....

5 kommentarer:

  1. Förstår om du är trött men Let´s Dance och lite fredags mys i soffan orkar du väl med:)?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag äter ju LCHF så vi har säkert lite annorlunda mellisar, men jag äter avocado och räkor, tonfisk, skivor av hård getost eller parmesan, caschewnötter, mixar grape o apelsin med hallon eller björnbär. Lycka till med v 2 och trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Grädde med hackad mandel, ostrullar med bregott extra salt, gurkstavar med dip, keso med smak (tex ananas passion eller äpple, päron, vanilj -supergod m kanel i- eller kesella.

    SvaraRadera
  4. fruktsallad med keso, nötter!

    SvaraRadera
  5. Fy vad trist det låter! Jag fikar jag!

    SvaraRadera