onsdag 27 januari 2010

Ute faller snön...

...ganska härligt här inne i värmen. I två dagar har det pratat om denna dagen/natten och den väntade snöstormen. Visst snöar det men storm? Nej inte här. Men väglaget kommer inte att vara roligt eller att leka med imorgon när jag ska iväg. Varför börjar jag alltid 5.45 dessa dagar? Måste ju gå upp astidigt ändå och nu måste dt bli ännu tidigare för att vara på den säkra sidan liksom.

Sitter och bloggar och tittar på Robinsson, fatta vad bortskämda vi är med mat och framför allt vatten tänk hur folk kan sukta eter en dusch. Här hemma tänker man ju inte på sådant man duschar varje dag utan att ens tänka på att alla inte kan det, förstå hur bra vi har det detta är verkligen en dröm för många... Vi har så mycket som vi inte riktigt uppskattar vi tar bara saker förgivna liksom.

Idag har det varit en härlig dag på jobbet då allt fungerat bra, en sådan dag som man vill ha varje dag. Visst har det varit en del konflikter och saker att ta tag i men det har löst sig bra och det har varit en god stämning vi hade kul tillsammans. En sådan dag då jag känner att jag har så mycket att ge och att jag får så mycket tillbaka av alla härliga barn!

Imorgon är det redan torsdag då ska hemmet städas och fixas inför den stundande helgen. Hoppas att jag inte är lika trött som före gående vecka då luften helt gick ur mig när jag kom hem.

Snart ska jag drick en kopp grönt te och se på Andra avenyn ett av de få program jag alltid ser, ja, jag vet löjligt men sant!

2 kommentarer:

  1. Torsdag morgon, natten har varit ganska läskig, full storm, och vi har den ännu men lite lugnare. Själv ligger jag under filten och tycker synd om mig, blev sjuk helt plötsligt :-(
    Jag och mina flickor följer Bones och båda NCIS, och det står vi för ;-)

    SvaraRadera
  2. Såg oxå på Robinsson igår:)
    Tänker jag göra idag med.
    Och imorgon med.
    Men på lördag är det fest!

    SvaraRadera